2012/02/15

Édes sütőtökkrémleves



Ez a sütőtökleves véletlenül lett az ami. Igazából sárgabarackos gyümölcslevesnek indult. Van a mélyhűtőben még egy kevés bio sárgabarack. Gondoltam eljött az ideje, hogy finom leves legyen belőle. Csak az edényben derült ki, tulajdoképpen ez a múltkori sült sütőtök egy másik adagja. Sebaj, legalább újabb finom leves került a terítékre, amit lehet hogy magamtól nem is próbáltam volna ki :-)

Hozzávalók:
kb 200-250 gr sült sütőtök (sima, főtt is jó)
1 sült birsalma (sima, főtt is jó)

2 nagy alma
1-2 szelet citrom
fél pohár tejföl (vagy joghurt, kefir, tej, tejszín)
1 e.k. liszt (vagy étkezési keményítő)
kb. 10 szem szegfűszeg
1/2 kávéskanál fahéj
1 csipet őrölt gyömbér
1 ek cukor

Felforraltam kb 1 liter vizet a fűszerekkel, majd beleraktam a sütőtököt, almát, citromot. Kb 10 perc alatt megpuhult az alma. Kivettem a citromot és szegfűszeget. Jól összeturmixoltam a levest. Elkevertem a tejfölt és lisztet. Kézi habverővel kevergetve hozzáöntöttem a leveshez ez kis tej kiséretélvel. Ezt újra összeforraltam 2-3 percet. És máris kész lett a meglepetés gyümölcsleves!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Granola házilag

  Hozzávalók: 250 gr zabpehely 200 gr dióféle (dió, törökmogyoró, mandula, kesudió) 70 ml kókuszolaj (folyékony állagú) 70 ml agave szirup (...