2012/02/10

Sütőtökkrémleves


A sütőtök Mexikóban is őshonos zöldségfajta. Ennek ellenére idáig mindig csak egyszerűen sütve fogyasztottuk. Amint a képen is látható, sikerült ezen az állapoton továbblépni. Ez úgy történt, hogy volt a mélyhűtőben maradék sült sütőtök és egy vasárnap reggel gyorsan kellett ebédet készíteni. Tehát eljött a sütőtök krémleves ideje. Íme:

Hozzávalók:
kb 250 gr sült sütőtök
1 közepes vöröshagyma
2-3 gerezd fokhagyma
2 közepes krumpli
kicsi szár rozmaring (vagy kakukkfű)
fél pohár tejföl (lehet tejszín is, de ezek el is hagyhatók ha valaki nem fogyaszt tejterméket)
só, bors
2-3 evőkanál olaj

Megfőztem a krumplit sós vízben. Közben elkezdtem olajon megpirítani a hagymát, utána a fokhagymát is rádobtam. Amikor már ezek jó illatosak voltak, jöhetett a sütőtök, kicsit összepirítottam őket. Következhetett a krumpli a főzőlevével együtt. Beleraktam a rozmaring ágacskát. Jól összeforraltam a hozzávalókat és utána összeturmixoltam. A végénvisszaraktam a tűzre  és hozzákevertem a tejfölt óvatosan, ne legyen csomós.
Nagyon gyors, finom és egészséges leves lett belőle!    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Granola házilag

  Hozzávalók: 250 gr zabpehely 200 gr dióféle (dió, törökmogyoró, mandula, kesudió) 70 ml kókuszolaj (folyékony állagú) 70 ml agave szirup (...